fredag 31 oktober 2008

Detta Inlägg lämpar sig inte för tittare under 15år

Känsliga tittare varnas , det kan finnas ord som verkar anstötande.

Även en och annan felstavning kan förekomma.

Detta underbara land, jag tänkte börja med att skriva om sophanteringen.
Dom hämtar soper 2gånger i veckan , då är det en sopbil som kör förbi med en eller två som springer efter den och tömer alla soper , jag tror att dom jobbar på ackord för dom har såååå
bråttom att dom inte hinner ställa tillbaka soptunnan utan kastar den sedan på sidan.
Sedan lämnar dom ut säckar som man kan kasta alla löv i som dom hämtar en gång i veckan.
Grenar och kvistar är det bara att lägga ute vid gatan så hämtas även dom upp.
Sedan har vi all återvinnings saker som dom hämtar två gånger i veckan.
Jag har valt att lägga ut allt på fredagar då jag har svårt att komma ihåg alla dagar allt sker på, som ni förstår så är det lite förvirrande med allt.
Men toppen då man aldrig behöver åka med någonting själv.

Sedan har vi badrummen...... i detta hus har vi 4st badrum, ifall alla skulle bli nödiga samtidigt, vilket ofta händer , eller?????
Och toaletterna är inte alls desamma som hemma då det är två hål som jag inte förstår hur de funkar, men ändå.
Det jag vet är att de inte lämpar sig för personer med hemoröjder , dvs dom som inte bajsar varje dag utan håller sig till en eller två gånger i veckan så som jag gör, korven behöver nödvändigtvis inte vara tjock men den blir ganska lång, vilket inte har varit något problem i Sverige då jag inte har tänkt på det innan jag kom hit.
Men dessa toaletter är inte lämpad för detta fenomen då det blir stopp i dessa kanaler.
Nu är det andra gången det händer att det blir stopp i min toalett, känner mig lite annorlunda då inte änns Pontus lyckas med detta , vad har jag för konstiga korvar ???jag kan inte fatta.
Men iaf denna gång får jag inte bort det. Har införskaffat lämpliga verktyg att avlägsna denna typ av sannitära olägenhet, men det slutar bara med att jag luktar ....... inte tårta om mina händer. Nu ska jag försöka med en ny taktik som går ut på att trötta ut korven tänkte jag med vatten, så önska mig lycka till.

Sedan så har vi duscharna , i vårat badrum så har vi bubbelbadkar, men i hörnan som man duschar i så är det så konstigt då en del är för att sitta på vilket gör att om man vill stå och tvätta sig vilket vi är vana vid så måste man stå med ena foten på pallen för att sitta på,hmm....
Vilket kan vara lite klurigt , då man måste hålla balansen då man tvättar tex håret.
Så nu sitter jag när jag tvättar mig , vilket jag har kommit att tycka är väldigt bra för då är det inga problem med att raka sig eller fila fötterna.

Ja ja .... nu ska jag gå åter till mitt skitgöra.
I kväll är det bus eller godis å jag har handlat godis till ca 150st barn , det ska bli såååå kul.
ska försöka att knäppa lite kort.

Kvinnan med de enorma korvarna.

Inga kommentarer: