tisdag 3 november 2009

Tisdag....


I dag var vi först på kyrkis, det var kul som vanligt, efter lunch luren så stack vi på bio.
Eftersom det var min tur att gå på bio idag , så ville jag ta med mig Axel.
Det var första gången för Axel att gå på bio och vi valde Astroboy. Utbudet var väl inte allt för stort för små barn då vi hade två att välja mellan varav den ena var 3D.
Men iaf så innan vi gick in på bion så har de en stor hall med olika spelmaskiner, mest bilar.
Så Axel trodde nog han hade hamnat i paradiset, å det var ganska svårt att slita honom ifrån bilarna å alla rattar. Men väl inne på bion så var han som ett litet ljus å satt å tittade hela filmen och åt godis.
Så det var ju jätte kul för nu vet man ju att man kan gå på bio med honom och att han gillar det.
Dessutom så är det gratis för barn under 3år att gå på bio och halva priset för oss andra på tisdagar. Så det blev ett billigt nöje idag, 5dollar.

I morgon planerar jag att åka å bada med Axel på badhuset. Fru Fundersam å Johan ska även följa med, så det kommer nog Axel tycka vara jätte kul.

Vad gör man när ens kompis luktar så man mår illa? Hon är ju snällheten själv och hon luktar ju inte svett eller så. Men jag har sådana problem när vi sitter i bilen, för det verkligen stinker då.
Funderar på att ta på mig lite perfym nästa gång få se om det hjälper , för jag vill inte säga till att det luktar. Är rädd att hon ska bli ledsen då. För jag gillar henne verkligen.

Fru Walterstad

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken härlig stund du och Axel måste haft! Längtar tills jag kan göra nåt sånt med Noomi! :-)
Vilket svårt dilemma det där med att hon luktar illa. :-( Samtidigt skulle man lukta illa själv så hoppas man ju att någon godhjärtad skulle tala om det för en....
Kramis!!

anna sa...

haha jaa det är klart att man vill veta men jag tycker inte att du ska berätta det för henne !! jag menar hon kan ju inte göra något åt det !! :P
Jag hade ju samma problem med charlotte :P men jag sa ju inget, hon kunde ju inte göra nått åt det eftersom det luktade så hemma hos henne :P

Guud vad mysigt förresten ! När vi kommer till jul måste vi gå med han :D <3333333333

svårfar sa...

det var en sca-anställd och en utlänning som var ute och strövade i skog o mark,när de kom till en myr så frågade utländarn ;vad är det som lyktar,det är dy sa sca-mannen,vaaaa
är jag sa ytländarn...så viktoria du kan ju skylla på dig själv.

svårfar sa...

det ska vara:vaaaaa??? är det jag sa ytländarn.
rättelsen beror på att jag skriver med båda händerna,det ska inte hända igen...