lördag 7 november 2009

I dag blir det.

I morse kl 0600 klev jag upp och gick till vaccination stället. När jag kom dit så var det redan lång kö, men jag ställde mig där ändå. Å idag gick det ganska fort, för på 30min hade jag fått min biljett, trots att det var ca 100st före mig i kön.
Så nu får Axel sin spruta idag , vi andra får vänta till i början av Dec.
Så kl 1130 ska vi vara där igen.
Spännande ska det bli.
Tydligen så prioriterar man barn mellan 6mån - 5år som får ta sprutan först av alla.
Då det är de små barnen som är värst drabbade här. Det kanske inte är de som är mest smittade men det är de som blir sjukast och behöver mest sjukhusvård.
Hur är det där hemma?
Enligt en rapport så är det lika i Europa med.

Fru Walterstad

4 kommentarer:

anna sa...

Nu till veckan ska vi ta på skolan iallafall...

majsen sa...

jattebra - tankte pa er imorse nar jag var ute och sprang da jag horde ett jattebra radio program om just att ta eller inte ta vaccin. skall se om jag kan hitta det.

trevlig lordag

majsen sa...

hittade den...

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=120139776

Jossan sa...

Här hemma får barn under 3 inte ta sprutan alls!