onsdag 10 juni 2009

El mm. mm.


Här är en lika dan sten som kommer att ligga framför Bell center














Far å son.












Våran fina
brandvarnare.










Man känner sig så otroligt säker i vårat hus när det gäller elen.


Denna lampa sitter fast med virad elkabel.

Det är ju inte så att man vill damma där med damtrasa direkt.














Detta är någon slags ny uppfinning de har i Kenya, en utdragbar telsladd.
Men det är svårare att få in den.










Här är en annan lampa som
sitter fast i elsladden.












Här är kopplingen till våran garageport.
Jag bad dem när vi flyttade in att göra denna säker för Axel , så de var så snäll att linda in kabeln med lite tejp.
Så nu kan jag känna mig säker.











Denna bild blev lite dålig men
det ska iaf föreställa en av/på
lysknapp.

Sladden som går neråt är







kopplad med en ny sladd som














går till detta fina uttag.










Jaaaa, vad säger man om detta fina bygge, och för att inte tala om Kenyanernas otroligt
uppfinningsrika lösningar på allt. Jaaaa... var får de allt ifrån?????

Någon annan dag kanske jag tar mig tid att visa lite flera olik lösningar på saker.
Om det finns intresse för det?


Fru Walterstad

3 kommentarer:

farfar sa...

två walterstadare ojäää.....
lika som bär,som farfar håller kär.

Skolfröken sa...

Hehe man kan ju tro att det är familjen McGyver som bott där innan. Fin stenen blev, inte alls som jag tänkt mig den. Bara en vecka kvar nu hörrni, tjohoo!

Viktoria sa...

Tjohooooo....
Snart är vi hemma.