onsdag 3 juni 2009

Åka bil....

Åka på walmart, köra Anna till skolan, åka på Dollarama, åka på massage, åka å kolla vattnet så att det är badklart, åka å handla inför poolpartyt till helgen.

Axel är dålig idag , har lätt till grin och vill inte äta, inte ens välling.
Men när fadern kom hem så blev det glass i stora lass, å det gick bra att äta. Jag hoppas att han är bättre i morgon för då tänkte vi åka på eco zoooooo.....
Men vi får se hur det blir. Det skulle bli strålande sooool å varmt i morgon så det kanske blir jobbigt för honom.

Nu sitter Pontus å spelar guitarr hero, Agnes duschar, Anna å Axel myser å gosas.
Allt är så skönt , ingen knut i magen, ingen oro å ångest. Jag älskar verkligen min barn.
Tänk att jag har lyckats med att få dem, det är ett under, jag måste ha gjort någonting helt otroligt i mitt förra liv för att förtjäna detta.
Att bara ha vardag som vanligt är en fröjd, och det som jag längtar efter mest när barnen är borta.
Man tycker att det är jobbigt när det bråkar eller tjatar eller är sjuka men det är ju det som gör vardagen, och konstigt nog så är det det man saknar när det är borta.
Att få bli vänner, att till slut få ge sitt barn det de önskar sig, att få ligga bredvid deras varma kroppar å önska att man kunde ta över deras smärta å sjukdom.
Att få prata om ditten å datten, att få höra deras tjatter.........

Nu ska jag nog gå å göra någonting annat , så jag inte blir sentimental.

Fru Walterstad

1 kommentar:

Jenny sa...

Nu när jag har fått Noomi så förstår jag precis vad du pratar om. Det är livet!!