tisdag 21 augusti 2012

Tisdag.

I dag har jag köpt en köksö å monterat ihop den till köket, det blev bra.
Axel sover hos Agnes inatt. Spännande värre för honom.
Annars ingenting nytt.
Det är så otroligt mycket som ska göras här hemma inför vintern så jag vet inte hur jag ska hinna med allt, fast jag är ju faktiskt hemma å ska vara med barnen , men det är svårt när man inte får så mycket hjälp av resten av familjen. Att min kropp dessutom inte är helt frisk gör ju inte saken bättre.
Att ha Felix är ju ett heltids jobb bara det, att jag sedan ska städa ,handla,  tvätta, laga mat , fixa allt på tomten, och ha Axel , ofta på kvällarna så är jag så trött att jag inte ens orkar duscha ,för då ska ju barnen med också. Tänk att få stå helt ensam i duschen å bara njuta , att kunna måla naglarna å sköta om sig själv, känns som en lyx just nu.
Har tjatat om att vi ska laga sängen som håller på att rasa ihop på min sida nu i veckor , jag är rädd varje gång jag sätter mig i sängen att det ska braka ihop, jag har också bett om att Pontus ska utrota alla jordgetingar som han lovat att göra i veckor , men det händer ingenting.
Vill även hinna med att putsa alla våra fönster som inte har blivit putsade på de två åren vi bott här.
Vi har visserligen ett schema som vi ska följa om vilka sysslor vi har varje dag att göra, men om jag säger så här att det inte är följs särskilt ofta, vi har bestämt att vi ska städa var annan vecka men som det är nu så var det en månad sedan Pontus städade, å då hjälpte jag honom att göra det. Han har klippt gräset 2gånger denna sommar. Han har aldrig rensat , röjt , krattat , planterat , visserligen sådde han lite gräs , men det slutade med att jag fick ta undan allt efter honom när det gått flera veckor.
Jag har målat garaget , städa förråden och garaget. Städat i källaren och kastat en massa.
Tilläggas ska också att jag även brukar få ta med mig barnen när jag ska handla eller uträtta ärenden ofta båda två, å allt det innebär att lyfta ur å i bilen varje gång man ska in på något ställe.
Pontus har badat en gång med Axel på Kubenbadet denna sommar. För mellan olika jobb brukar jag försöka att hinna med barnen lite också.
Det roliga i det hela är att Pontus tycker att det är jobbigt med hus.

Inga kommentarer: