söndag 19 augusti 2012

Plötslig spädbarns död.

Felix vänder ju på sig när han sover och igår var vi å handlade sovsäckar som han kan sova i som gör det svårare att snurra runt i , men det första han gjorde igår var ju att snurra runt å lägga sig på magen, det är bara det att jag har fått en sådan nojja över att han ska kvävas å dö när han ligger med huvudet neråt, så vi köpte en kudde som han inte får av örngottet på och som är ganska platt. Dessutom så sa läkaren som behandlade honom sist vi var på sjukhuset att han verkligen inte ska ligga på mage utan uppsyn då de kan dö i plötslig spädbarns död.
Så nu har jag så svårt att koppla av när jag ska sova utan småvaknar lite då å då för att titta till honom. Så i kväll när vi kommer upp för att gå å lägga oss så har han lindat in sitt huvud i snuttefilten som han brukar få när han ska sova FY FAAAN vad det såg läskigt ut att se honom med en vit handduk runt sitt huvud , detta gjorde inte saker bättre för mig å min nojja, så nu kommer han att bli utan sina snuttefiltar , åtminstone kommer de inte att vara så stora , så nu kommer jag att klippa söner dem i morgon så får han små små snuttisar. Det är inte så kul när de är så tidiga och starka som han är. För det är ett evigt passande å oroande att han ska skada sig. De flesta barn har ju just upptäck sina händer vid denna tidpunkt .Men inte Felix han springer i sin gå stol , rullar när han ligger på golvet , dessutom så är det nog inte så långt kvar tills han kommer att krypa. Å då blir det verkligen jobbigt.

Inga kommentarer: