fredag 17 augusti 2012

sommar å sol

I dag var vi på Kubenbadet med Fam Sjöholms, efter det for vi hem till oss och hade mysigt på altanen, Pontus bjöd på en helt ny rätt och smak, det blev tallrisgrillad lax med druv/chili salsa å det vart verkligen suupergott, starkt men gott.
Felix hade så kul att han inte ville gå å lägga sig å sova när det var dax, på hela tiden vi var på altanen låg han på sin filt å lekte med barnen, inte ett enda gnäll gjorde han på hela kvällen. Tror att det är första gången som jag ser honom delta med andra barn å verkligen njuta å leka , bara det att han låg på mage så länge är ju otroligt då han brukar bli trött efter ett tag, men så fort jag la honom på rygg vände han sig igen å fortsatte att titta å leka. Och när vi skulle lägga honom så tittade han på dörren och lyssnade på barnen som lekte nere, å grinade tills han somnade. Mammas lilla prupp.

Sedan vill jag även passa på att gratulera min pappa å brorsa som blev tvåa med hästen och fick hela 47 000kr på det, så på tre dagar har hästarna sprungit in 72 000kr helt otroligt. Tjohooooo.....

I morgon blir det nya äventyr då Pontus ska vara med i triatlon efter det blir det middag på Vinhem.
Axel ska vara hos sin kusse Melker å leka ev skulle de åka till deras stuga. Och på söndag är det fotbollslekis och kalas hos Eddie. Å det var den helgen det. Själv hade jag velat hålla på i trädgården å fixat men det får väl bli en annan dag. Tydligen så ska det bli suupervarmt i morgon också.

Inga kommentarer: