torsdag 16 augusti 2012

Killen som flyger fram här i livet.

Ja vad säger man , om han går så fort nu undra hur det är då om några månader, man hinner ju knappt med honom nu, å då är denna gå stol trög att ta sig fram i. Jag kan ju tänka mig att Pontus inte kommer att kunna göra särskilt mycket mera än passa Felix när han börjar att gå på riktigt.
I dag funderade vi faktiskt på att det vore ju bra om det fanns en krockkudde i lära gå stolen, för när han krockar lyfter båda hjulen där bak eftersom han får upp en så hög fart med den. Hehehehehe....Som tur är ju just nu att han inte når allt , men han försöker hela tiden att få tag på saker, och han blir ju bättre å bättre på att fundera ut hur han ska lyckas.

I dag har Axel varit på 6års kalas hos Olle uppe i Indal i deras torp, det blev pannkakstårta, hemmagjord saft , å goda kakor. Och som pricken över i:et så grillades mashmallows innan vi for hem.  Allt enligt beställning av Olle själv, då han hade skrivit upp allt på en lista till sin pappa, såååå gulligt hade han skrivit. Och kalaset deltagare var endast Olle och Axel. Jag är såå stolt över min son som alla säger är så snäll och trevlig , och som har så många vänner. Ett mammahjärta smälter då.

Glömde att berätta om vad Felix gjorde i morse, jooo... jag hörde honom i morse i sin säng där han låg å jollrade å fixade å donade, å när jag tillslut orkar kliva upp för att plocka upp honom då han han pysslat med att ta av örngottet helt å hållet av sin kudde, hrmf......

Inga kommentarer: