torsdag 30 augusti 2012

köpa köpa köpa.....

I går var vi å handlade en ny barnbilstol till Felix 3000kr puh..... det är dyrt att ligga på topp, men han behövde verkligen en större nu så det måste ju bli förr eller senare. Var även å handlade lite nya kläder då han växer så det knakar hela tiden.
Vi var även å tittade på lite overaller till Axel då även han behöver en ny till vintern eftersom han vuxit så mycket över sommaren. Vi tänkte satsa på en i bättre kvalité detta år , vi fick ju en Didriksson av Melker ifjol å den var så bra, å nu när Felix kan få ärva så är det bättre att lägga några hundralappar extra , dessutom är det ju skönt när de inte blir blöta å kalla, å när dom kan leka i dem utan att vara rädda att de ska gå sönder.
Annars så händer det inte mycket , jag är så nära nu att få ryggskott igen så jag måste ta det lite lugnt nu eftersom Pontus ska till Stockholm med Farsidekillarna i helgen, och vi vill ju inte riskera att jag inte kan ta hand om barnen.
Fick även fribiljetter av bror till Hockey i helgen så jag tänkte ta med mig Anette å gå på lördag på två SCA cup matcher. Ska bli spännande. Momme å moffa ska vara barnis , tack tack....utan er blev det ingen hockey.
Nu har jag iaf putsat nästan alla rum på nedervåningen det är bara spelrummet kvar.
Så nästa vecka sätter jag igång med övervåningen , stoooorstädning ska det bli.
Axel å jag håller även på att rensa ut alla småbarnsleksaker nu på hans rum så han får plats med lite nya , det lär ju bli lite nu när han fyller år och till jul.
I dag måste vi ta in alla morötter å tomater när Axel kommer hem ifrån dagis.

Inga kommentarer: