fredag 10 augusti 2012

sista dagen på Pontus semester.

I dag har jag varit å handlat färg till garaget å hunnit måla halva garaget, så det kommer nog att bli klart denna helg. Iaf så är det mitt mål. Känns som rena rama barnleken å måla garaget om man jämför med förra sommaren då vi målade huset.
Axel hjälpte mig också , å han är så duktig , han lyssnade på vad jag ville ha hjälp med å hur han skulle göra å så gjorde han så, å det blev faktiskt bra , han var till stor nytta.
Men annars så har han varit mysig å rolig idag , han hjälper ju oss med Felix hela tiden å passar honom å ger honom leksaker mm mm.
Sedan när jag står ute å målar så ser jag hans huvud runt knuten å så säger han.
- Mamma jag tänkte bara fråga om du vill ha hjälp med någonting?
Helt galet att han tänker på mig om jag vill ha hjälp han är ju faktiskt inte 5år fyllda än.

Sedan så frågade Pontus honom om han hade ätit bra med mat till middag för han tänkte bjuda på en glass, - Jaaa svarar Axel.
-Men då ska jag gå å titta på tallriken å se hur mycket du har ätit , svarar Pontus
Då lipar Axel åt Pontus och försöker att titta på tungan.
- Men vad gör du??? säger Pontus 
Axel svarar - Ar tungan svart nu???
hehehehehe......

Felix är som vanligt snällare än snällast, och idag har han faktiskt tro det eller ej men han har börjat att ta sig framåt i en slags krypande/ ålande ställning. Så nu är det nog inte så långt kvar tills han börjar krypa på riktigt. Tror att han behöver träna upp styrkan i armarna lite till , för han reser sig på armarna , men han orkar inte så länge att stå så.

I morgon så ska Pontus iväg på VIP på Giffarnas match , å för vår del vet jag inte alls vad det blir , kanske går vi ner en sväng på stan. Som vanligt tar vi dagen som den kommer, då blir det mesta ett äventyr.

Inga kommentarer: