måndag 1 februari 2010

Tänk att....

Tänk att det är lättare att ha två barn än ett. Då slipper man underhålla hela tiden.
I dag har ju Axel, Julian här å de leker sååå bra tillsammans, att jag kan göra en massa annat som ska göras här hemma ifred. ÅÅååå... Eva var så tacksam , men jag tror att det är jag som är tacksamast.
Det är nackdelar att bara ha ett barn, dom vill ha uppmärksamhet hela tiden å blir ganska ego, då de aldrig behöver dela med sig eller hjälpa till. Man har även längre tålamod med ett barn vilket gör att man inte kanske säger till lika fort utan låter det gå vägen ofta. Dom får även styra ganska mycket. Å jag vet att man gör dem en björntjänst när det är så här.
Just nu går det väl an men det är när de växer upp som det blir jobbigt för dem.
Att inte få all uppmärksamhet, att inte få styra å ställa som dom vill, att hjälpa till.
Men vad ska man göra , det är ju bara så det är när man har ett barn.
Så det är inte i alla avseenden det är lättare med ett barn.

Fru Walterstad

1 kommentar:

disco sa...

hmmm ja. Undra i vilken ficka ester har mig. Börjat säga ifrån mer. Så nu har vi våra konflikter.