måndag 15 februari 2010

Astma.....

I dag har Axel fått astma , såååå lagom tills vi ska fara.
Så nu är det helt plötsligt osäkert om vi kan åka till Sverige. Men är det inte typiskt så säg????
Iaf så har vi märkt i några dagar att han börjar på att andas tyngre å tyngre så vi började igår å ge honom astma medicinen, men så idag när han skulle sova så började den där JÄVLA HOSTAN IGEN..... Så då tog jag å ringde till Sveriges sjukrådgivning, å de sa att vi skulle avvakta natten , ge medicin å åka till doktorn i morgon för att se hur han syresätter sig å hur det låter när han andas.
Sedan får vi utgå ifrån det, men dom tyckte inte att vi skulle åka om han är på väg att få ett astma anfall. Vilket jag inte skulle vilja vara med om på planet och dessutom ensam utan Pontus.
Men nu ska man väl inte måla fan på väggen, vi får helt enkelt vänta tills i morgon.

Men om vi kommer så är vi i sundsvall kl 1750.
Nu ska jag gå å lägga mig så jag orkar med morgondagens utmaningar.

Fru Walterstad

4 kommentarer:

Faster Sara sa...

Stackars Axel!

Faster Sara sa...

Uscha, jag kan inte sluta tänka på lilla Axel och hans astma...
Tänk om han blir ännu sämre om ni åker hit och inte kan flyga tillbaka hem igen?
Det avgår ju fler flyg till Sverige framöver, huvudsaken är att underverket blir helt frisk!

Pernilla sa...

Stackars liten :( Hoppas det gick bra & ni kom iväg!?! Håller tummarna!

/Pernilla

majsen sa...

krya pa dig lilla Axel :-)