onsdag 17 februari 2010

I Gävle.

Jag ringde Viktoria nyss och dom var i Gävle (hörde hötalarrösten i bakrunden).

Allt har gått bra hittills, Axel har varit snäll hela resan. Men dom hade bara sovit en timme så nu var dom båda jättetrötta. Hade kommit till Arlanda 20 minuter tidigare än beräknat och haft möjlighet att åka med ett tidigare tåg men då sa SJ nej. Fick inte byta biljett till det tidigare fast det fanns platser lediga på det tåget, lite dåligt av SJ tycker jag.

Så nu är det nära till dom är framme i Sundsvall.

Själv ska jag ta och inhandladet sista till min resa som startar imorgon. Handskar, hjälm och goggles är det jag saknar vad jag kan komma på. Blir att jag hyr utrustning i Calgary och sedan har optionen att köpa en lika dan ny utrustning och då drar dom av det jag betalat för den hyrda så det är kanske en bra variant. Annars så misstänker jag att det blir fin rea på skidor här i vår så jag kanske hnadlar i Montreal då istället så jag får med mig ett par hem (är lite billigare här).

Jon och Emma saknar TV = svårt att se på OS, så dom har erbjudit sig att se efter huset medan vi är borta så dom kan kolla på OS hemma hos oss. Blir ju bra det.

Inga kommentarer: