torsdag 6 september 2012

Tandläkaren i går.

Var ju hos tandis i går, å allt såg fin fint ut, dom frågade om jag ville ha en tandförsäkring , på 108kr i månaden vilket var den billigaste men att jag troligtvis skulle gå back på den ca 1000kr per år, eftersom jag bara går en gång vart annat år å det kostar ca 700kr , hrmf......tufft val.....
Och så var vi å reda med Agnes . Axel å Felix var också med , Axel har ju träffat en kompis där som han vill leka med, å det har ju gått så bra för Axel med allergin när vi har varit där så jag tänkte att vi skulle testa igen att han fick rida, men det blossade upp igen å det var bara att ställa honom i duschen när vi kom hem för hela ögat vart rött å svullet.



I dag var det ju meningen att jag skulle hälsa på Nuttan men hon låg i magsjuka så det kändes inte allt för lockande att åka dit. Men istället han jag med en massa ute, skura studsmattan , flytta lite stenar städa förråden och kasta lite saker. Så nu tror jag att vi kommer att hinna med allt i helgen Pontus å jag , för vi har nämligen planerat att göra klart allt inför vintern ute.
I morgon blir det lunch men Diserflickorna , och kräftskiva på kvällen hos grannen.
Lördag, fixa ute, och surströmmingsskiva hos Matsan å Maria
Söndag, Axel har fotboll, kalas hos Alex, fixa ute.

Är inte så tokigt med vinter heller....

Inga kommentarer: