söndag 23 september 2012

Äppelträd

I dag har jag planterat Axels äppelträd å blåbärsbuskar, visserligen fick inte Axel plantera trädet där han ville men jag hoppas att han kommer att bli nöjd ändå å jag tror att det kommer att bli suuuperfint där det står nu.
Ser fram emot nästa år när vi kan mumsa i oss hallon, smultron, rabarber, blåbär, jordgubbar och om vi har tur kanske vi får ett äpple nästa år men det brukar ju dröja några år innan de kommer några, så vi får se.
Men jag tycker att det är så mysigt när barnen går å plockar bär å frukter när dom är ute å leker och att det dessutom är nyttigt skadar ju inte. Jag äter själv för den delen en hel del när jag är ute, mest hallon å smultron, men jag hoppas att blåbärsbuskarna ska bli mumsiga med. De amerikanska blåbären är ju inte lika goda som vilda Svenska blåbär så jag köpte två olika buskar så jag hoppas att någon av dem är mumsig. Nästa år tror jag även att jag ska plantera röda smultron då vi nu endast har vita, men oj vad dom var stora å många.
Kul att testa lite olika tycker jag. Nu är det bara två små rosenbuskar kvar som ska i jorden men jag har inte riktigt bestämt mig vart dom ska vara, så jag tänker sova på saken å plantera dem i morgon.
Nu väntar jag bara in att alla träden ska bli röda å gula , är ju så fint.

Inga kommentarer: