söndag 16 september 2012

Söndag

Vi började dagen med fotboll som varje söndag numera. Efter det så firade Anna Axel då hon drar till Stockholm i morgon för att på Tisdag åka vidare till Italien och titta på en skola hon ev är intresserad av att fortsätta att studera på efter studenten.

På eftermiddagen började jag på att rensa lite ute och har lyckats tagit bort en buske (4st kvar) där jag sedan ska plantera nya fina eftersom dessa buskar vara var gamla och satt på helt fel ställe.

Så vid 1430 tiden for jag , Axel , Petri , Matsan och Maria ut i norrländska djungeln för att plocka svamp, vi fann lite , men långt ifrån fjolårets svamprekord, men Petri sa att det var lite väl tidigt än för trattisar så vi ska åka igen om ett par veckor , vill ju fylla frysen igen som ifjol , det räckte ju ända till denna vår och det vart många goda svampsåser å soppor.
Axel njöt iaf då han fick vara med sin stooora kärlek Matsan. Tror han pratade öronen av honom. Men vi var ju ute i flera timmar å inte ett enda gnäll om att det var jobbigt att gå mm mm. Å när Matsan tog upp en lite överraskning åt honom på fikastoppet  i form av ett tom å jerry kexpaket så var ju lyckan gjord för Axel.
Axel sa ju faktiskt för ett tag sedan  - Mamma , vet du en sak , Matsan lyssnar alltid på mig.
Å nu förstår jag vad han menar för han gör verkligen det , han både lyssnar å hör honom, å då inser jag att även en 5åring behöver någon som lyssnar på ditten å datten för att verkligen trivas.


Inga kommentarer: