måndag 3 september 2012

dagens utmaningar.

I dag har jag rensat bort allt som var kvar i slänten och sått gräsfrön , tagit bort alla kantstenar ( nu ska de bara forslas bort) putsat fönstren å piskat hela sängen å storstädat vårt sovrum, tvättat ( men det är fortfarande ca 7 maskiner kvar trots att jag tvättar flera om dagen) fattar inte vart all tvätt kommer ifrån, men nu blir jag efter igen då vi byter sängkläder för bara det är ju 4 maskiner, å så mattan i vårt sovrum, alla träningskläder, hästkläder, spykläder, dagiskläder,handdukar åt 6personer och så de vanliga kläderna förstås.
Men nu har jag en plan iaf , jag har som mål att göra en sak ute å en inne per dag , så måste jag väl iaf någon gång komma i fas.
Pontus har lovat mig att städa här nere ikväll eftersom jag ska köra Agnes till hästen vilket säkert tar minst ett par timmar och försöka att springa lite själv med grannfrun.
Så kan jag fortsätta mitt storstädprojekt uppe i morgon i Axels rum. Plus att jag ska till tandläkaren.
Nu vaknade Felix så nu måst jag ta hand om honom. Dessutom så är det ju snart middagsdax så det är väl bara att sätta igång med den. Men först blir det tvättstugan en sväng.
Tänkte även hinna åka en sväng till Nuttan å hälsa på denna vecka då jag än inte har varit där å hon bott där i 10månader, skäms på mig.
Sedan får jag se om jag får med mig maken på kräftskiva på fredag till grannarna då dom har bjudit oss på det. Men jag har ju inga större förhoppningar att få med maken dit då han har fobier tror jag, att träffa nya människor. Men jag skulle gärna vilja , så jag hoppas att han offrar sig.
Ganska tråkig blogg detta blir när jag bara berättar vad jag städar hela tiden men å andra sidan så är det det jag gör ju. Så jag har ju inte så mycket annat att skriva om.

Inga kommentarer: