lördag 8 september 2012

Men åååå... nu börjar min mammaledighet.

I dag har vi hunnit med det mesta utomhus, räknar med att bli klar i morgon. Tjohooooo......
Känns som det har legat över mig hela tiden allt som måste göras, men nu när det är klart å ordning å reda där ute så kan jag slappna av å ägna mig åt barnen lite mera. Så nu har jag fyra härliga månader framför mig att bara göra det jag vill.
Jag har tom. hunnit att göra klart stenarna vid parkeringen och planterat tulpaner längs med väggen mot vägen plus att vi städat storbilen. Så nu är det bara lite småpyssel kvar där ute för detta år å det kan man ju fixa med lite på dagarna när Felix sover. Dessutom så är det bara Axels rum kvar som ska stoooorstädas innomhus, å det tänkte jag ta till veckan, men det är ju lätt som en plätt nu när alla hjälps åt. Vilket alla gör numera. Så livet känns toppenbra just nu.


I kväll blir det surströmming hos Mats å Maria å oj vad gott det ska bli. Så nu ska jag vila en liten stund innan så min kropp inte säger stopp. Tror att jag ska drömma mig bort till varmare ställen , vi funderar på att åka på semester snart en vecka , just nu lutar det åt Cypern.

Inga kommentarer: