måndag 24 september 2012

Föräldramöte.

I kväll var jag på föräldramöte på dagis, å det var väldans bra, tänk att det är sådan skillnad på hur det är där nu och förra året. Då kom Axel hem var å varannan dag å hade blivit slagen eller spottad på. Han ville inte gå på dagis å till slut kissade han i sängen tre nätter irad, det var inte kul. Det gick så långt att vi funderade på att byta dagis och var å tittade på andra dagis , men bestämde oss för att försöka föra en dialog med dagis och lösa problemet, vilket jag nu anser att vi gjort.  Nu är jag glad att se att det faktiskt går att förändra å förbättra , att det går att bli hörd å gå framåt utan att man blir ovänner. Så jävla skööönt. Fröknarna sa att det är en jättefin grupp barn som är där nu och att det inte är något bråk eller stök längre. Allt går lätt nu för dom å dom hinner med en massa projekt å skojjiga saker.
 Dessutom hade dom blivit granskade av kommunen då tre st hade varit där å antecknat allt dom gjorde å sa, å den avdelning vi är på hade blivit bäst i kommunen , tjohoooooo........ det ända som dom hade fått som dom kan förbättra nu är att jobba mera med olika kulturer så dom håller på att fundera på det nu.
En annan sak som jag tycker är så sköön är att när jag kritiserade deras oordning på framsidan med alla leksaker så  började dom med en massa olika undanflykter ända tills Mari sa -äääääähh.....vi är helt enkelt slarviga. Så jävla skönt både för dem å för oss att bara kunna lägga korten på bordet, å då blev det ingen grej av det heller.
Varje dag jag kommer till dagis numera så berömmer jag fröknarna för deras superjobb som dom gör, det är så härligt att komma dit å energin är bara härlig, Axel är glad när han ska dit , han är glad där, å han kvittrar när han går hem. Kan det bli bättre så säg????
Mötet avslutades iaf med lite olika ordspråk som barnen lärt fröknarna tex. -man vet inte förrän man vet.
 Eller - Ingen vet allt.
Men när dom hade pratat om det så var det en speciell liten kille som hade sagt att - Joooo det finns det.....Melkers pappa vet ALLT.
 hehehehehehehehe..........
Men dom hade snart enats om i gruppen att det nog fanns en sak han inte visste iaf.  Så ordspråket stämde ändå.  Nu är jag en nöjd dagismamma.

Inga kommentarer: