lördag 22 september 2012

finns det hjärterum finns det ......

Pappas 70års kalas blev en succé , god mat , god dryck och en massa trevliga människor.
Tänk att mina föräldrar har så många å fina nära å kära, ändå fick inte alla plats, så vissa kommer en annan dag. Men jag bara myste hela kvällen. Vi blev nog närmare 30st i det lilla lilla huset, men jag tror inte att någon tänkte på det, snarare tvärt om så blev det fort surr å skratt.
Jag tänker på min fina pappa ,å det är så mycket som jag skulle vilja säga till honom, men jag tar mig lixom aldrig tid till det, som tex. att jag tycker att han är den bästa pappan som man kan ha. Att jag är glad att han överfört fina värderingar till mig, att han lärt mig humor, att han lärt mig att vara lugn, att han har lärt mig snickra å fixa med allt, att han lärt mig att njuta av ensamheten, att njuta av djur, ja detta är bara en liten del av allt jag har att tacka min pappa för.
Men kanske är det så att han vet hur mycket jag älskar honom även om jag inte säger det till honom.
För det kanske är det viktigaste lärdomen han lärt mig utan att någonsin sagt det till mig men som han med tiden ändå förmedlat till mig. Det är att man behöver faktiskt inte säga till någon att man älskar dem , man kan visa det på andra sätt, huvudsaken är väl ändå att känslan och vetskapen finns där att man är älskad, å vad betyder då tre futtiga ord som jag älskar dig, när man vet i sitt inre att man är älskad??? Å den känslan har jag å jag hoppas att min pappa känner lika då vet han hur mycket jag älskar honom.
När jag läser detta så inser jag att jag med ord inte kan förklara vad jag menar på ett bra sätt, så att ni förstår vad jag menar. Det har ju aldrig varit min starka sida att skriva.
Men iaf så är min pappa bäst i alla test.

Inga kommentarer: