lördag 15 september 2012

Datanörd.

I dag är jag sååå tacksam över att Pontus är en datanörd, för han har lagat min dator så nu kan jag blogga igen , tjohooooo.... vad han är duktig. Tack så mycket.

 Detta har hänt. Viggo har opererats å så här har Jenny skrivit.
 Nu är Viggo sövd och preppas för operation. Det dem nu ska göra är att öppna upp och laga tjocka hjärnhinnan som är innanför skallbenet. Det är för att den är rispad som gör att skallen inte kan läka. Dem ser först när dem öppnat upp om den är "fint" rispad i så fall kan de bara sy ihop den. Är den mer trasig så måste de ta bort och sätta dit en konstgjord hinna. Sen får de också se om kirurgen kommer åt allt via sprickan annars måste de ta bort en större bit av skallbenet så de kommer åt och sen sätts den tillbaka. Läkaren sa att det är bara barn mellan 0-3 år som kan få en sån här typ av skallskada och den är extremt ovanlig, endast 0,4% får det. Här är jag och Viggo precis innan han fick masken och sövdes. Vår kämpe!! ♥

På Onsdagen skrev hon så här.

Vid 17-tiden idag fick vi komma ner på intensiven. Det var helt underbart att få träffa Viggo då denna dag varit olidligt lång! ♥ Läkaren sa att operationen gick bra. Det var dock värre än dom trodde då det var helt igenom hål på hjärnhinnan så själva hjärnan buktade ut och låg blottad alldeles precis under huden! :-( Men nu har läkaren sytt ihop och lagat hjärnhinnan. Men han har fått en hjärnska
da som alltid komma vara där, det är inget man kan göra något åt. Om det blir några men får tiden utvisa men som det verkar rör han ju allt som man ska för en 1-åring. Sen saknas det benbit på ca 4 cm lång och 1 cm bred. Jag var så skärrad när vi fick informationen så jag kommer knappt ihåg hälften. :-/ Får prata igenom allt med läkaren igen i morgon hoppas jag.
Känner mig ännu mer frustrerad över Sundsvalls Sjukhus som dröjde 3v med svaret och hela tiden då har Viggo haft hjärnan blottad precis under huden och inte haft någon hjälm. Tänk vad som kunnat hända! :-(
Märkligt så ringde även Polisen just idag och ville ha information om alla skador på Viggo och mig samt få ett godkännande av oss att de får väcka åtal om brott mot bilisten som orsakade detta. Samt undrade vad vi har för skadeståndskrav. Hur värderar man detta?




Inga kommentarer: