söndag 13 maj 2012

Varje gång jag går in på denna blogg så tänker jag på Kanada, både med lycka och sorg.
Jag är så otroligt glad att jag har fått vara och bo där i detta underbara land. Men jag blir så ledsen när jag tänker på att jag aldrig kommer att bo där igen, dessa två år kan ha varit bland de bästa i mitt liv.
Det liv vi levde var helt underbart , allt vi gjorde och hur vi svetsades samman i familjen.
Den enda som var jobbigt var att Agnes inte var med oss på heltid. Och att man är så långt ifrån familj och vänner. Men annars så tror jag att mitt liv där var ett drömliv.
Om jag fick chansen att göra någonting liknande igen så skulle jag inte tveka en sekund.
Jag sakar alla stora träd där , ljuset på vintern , värmen , snön , allt det finns att göra.
Det mysiga hus vi hade med poolen , staden Montreal med alla sina fina människor.
Jag vill verkligen tillbaka till den tiden i mitt liv , går inte med ord beskriva min längtan.
Men nu är vi tillbaka i underbara Sverige, det är bara det att livet är inte detsamma här mycket är bättre här , det sociala nätverket, men det finns ju andra saker som gör att man mår bra med.

nu måste jag mata mini, får skriva mera någon annan gång.

Inga kommentarer: