söndag 20 maj 2012

lördagsmys.

I går var det mycket må ni tro, vi vaknade och åkte ut till Essvik för att titta på booms lagerrea, men vi hittade ingenting som passade oss. När Pontus hade lämnat oss här hemma for han på Ikea och verkligen storhandla , alla möbler och dyner till vår nya altan. När han kom hem och öppnade dörren till på bilen välde det du saker , bilen var sååå fullproppad med möbler mm.
Vi satte igång å skruva möbler på en gång å Kicki och Dick kom hit och hjälpte oss. Kicki fick även sina födelsedagspresenter av oss och för en gångs skull tror jag att vi hade kommit på någonting bra. Känns som hon blev jätteglad för sitt fotoalbum å alla oss i hennes familj.
Vid 1530 var vi fortfarande inte riktigt klara men nästan bara serveringsvagnen var kvar , men då vart Pontus tvungen att åka å handla mat för vi skulle ju få middags främmande kl 1600 , och Pontus skulle ju på 2*40års kalas vid 1800.
Annelie å Eddie var här hela kvällen å myste med oss. Och barnen lekte så bra.
Anna var även och tatuerade sig i går, en fin skrivstilstext på underarmen.
Vad härligt det känns att ha altan med möbler klara nu för till veckan ska det ju bli finväder å då kan vi bara njuta.
Hade tänkt försöka att få killarna att hjälpa mig med det sista uppdraget också , jag vill ha en trappa upp till platån , då jag håller på att bli tokig av att springa den långa vägen runt hela tiden eller så får man klättra på stenarna upp vilket inte är så bra för mina fogar.
För vi ska göra i ordning där så barnen kan ha sin lekplats där med studsmatta å sandlåda mm, för då kan man ha uppsikt över dem när man är på altanen.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: