måndag 14 maj 2012

Måndag

I dag är det måndag och Axel är hemma , han går ju bara 15timmar i veckan nu när jag är mammaledig.
Å det är tis-tos 0900-1400. I dag har vi varit i Birsta och handlat lite till alla som fyller år i Maj. Å många är det, Caisen, Ossian, Melker,Kicki och mamma undra om jag har glömt någon.
Så det blir ju en liten extra utgift denna månad , och lite pengar har man ju när man är mammaledig, för jag tar ju inte ut några dagar än så länge för att spara tills senare så vi kan vara lediga lääänge iaf. 2år drygt. Sedan tänker jag spara så att jag kan vara ledig 6veckor extra per år tills Felix är 8år. Plus att jag har 7veckors semester varje år med , så min plan är att ta ut 10veckor per sommar 1vecka till Påsk och sportlov, och 1veckas jullov. Ahhhhhh...lyxigt värre känns det. Men efter allt lidande å sveda så ser jag det som en belöning till mig själv. Dessutom så slipper ju barnen vara på fritids  å dagis så mycket, å får ta det lite lugnt emellan åt.
Denna sommar hoppas jag på att det blir fint väder så jag å barnen kan sola å bada massvis.
Vi ska även försöka att campa lite i år med, en sväng på Furuvik blir det väl också.
Och en massa grillning på våran nya altan.

I alla fall så gick jag upp nästan 30kg när jag var gravid, huvvaligen hemska tanke, 13kg gick jag ner i och med förlossningen , men sedan har det varit stop ett par veckor. Så nu har vi börjat med GI metoden. jag vägde in mig på 96,5kg och nu har det gått 10dagar och jag har gått ner till 93,6kg.
Jag hoppas denna vecka på att gå ner till 92,0kg, det vore sååå bra. Tänk när jag kommer under 90kg vilken lycka.

Ja ja ja jag får väl informera er om hur det går dag för dag , för jag förstår att ni är nyfiken.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: