onsdag 30 maj 2012

Vad är en kväll i Östanskär.......

I går blev det sjukan igen för oss, F hade lite feber och åt dåligt så vi fick vara där över dagen å se att han fick i sig mat å tog lite flera prover, men allt var bra. Förutom att han har gått ner i vikt, så nu är det bara att mata igen.
På kvällen tog Anna å jag med oss jordgebubbar å for till Sidsjön där vi satte oss på en brygga å mumsade, å jag tyckte att det var sååå mysigt.
I dag är moffa här och fixar det sista på altanräcket vi får hoppas att han hinner med sig idag , men det är väl tveksamt för vi måste inhandla mera virke å allt tar ju sådan tid. Men för varje dag är vi iaf lite närmare slutet.
Vill ju så gärna ha en trappa upp till vår lilla jordplätt där uppe också för det är ju så krångligt att gå runt varje gång plus att det är singel i backen upp dit som gör svårare att gå.
När det är klart är jag klar inför sommaren, då har jag inga måsten sedan utan kan göra det jag vill och orkar göra.
Hittade ett ställe igår iaf med ormbunkar som jag tänkte åka till å ta några till mina planteringar, jag tycker ju att de är sååå fina, behöver även lite flera daggkåpor, får se om flickorna kan vara lite barnis i kväll så jag kan åka dit å gräva.
Pontus har åkt med jobbet till Östanskär å blir kvar där inatt, lite avis blir man nog allt.

Inga kommentarer: