torsdag 24 maj 2012

Dagarna bara går å går.

Dagarna är på tok för korta för mig, min dag börjar kl 0230 då Felix vaknar , jag ammar å myser lite med honom och efter ett par timmar så vill han amma igen, så kommer Axel in vid 07 å då är det dax att kliva upp, Axel ska fika å klä på sig , lika för mig å när Felix har blivit påklädd så är det dax för matning igen för hans del.
08 är vi klara å då blir det tvättstugan , och röja lite här hemma.
Halv nio borstar vi tänderna och klär på oss för dagis. När Axel är lämnad så sover oftast lillen å jag kan arbeta lite på gården, den senaste veckan har jag bara rensat ogräs å sått lite frön. Men nu är det klart iaf. men det är nätt å jämt att jag orkar med allt detta då min rygg inte är som den ska, men det finns ingen annan som gör det åt mig så det är bara att bita ihop.
Om Pontus fick bestämma så skulle vi bara låta allt växa vilt, för han tänker då inte rensa någonting.
Han säger att han inte ens ser någon skillnad när jag har rensat.
Nu vill jag bara bli klar med altanen det sista och få en trapp upp på platån så jag slipper få ryggont.
Ibland så¨blir jag sååå less på karlar då dom är så jävla lata å bara tänker på sig själva.
Det var bättre när jag var sjuk för då var det minnsan fart på gubben, nu har han helt slutat känns det som.
Å jag är så jävla trött dessutom för man får ju inte sova riktigt en enda natt , ändå är det Pontus som är såååå trött att han vet inte.
Guuud vad jag klagar , men just nu är jag såå trötter å slut i kroppen att det värker över allt , ryggen är millimeter ifrån att pajja.
Men iaf så vid 11 är det lite rast och lunch både för mig å lillen, sedan fortsätter jag bara att fixa här hemma med allt som ska bli fixat handla, plantera, städa, mm mm vilket gör att jag aldrig hinner sitta ner å leka eller bara vara. kl 1500 är det dax för mat igen till lillen å sedan börjar jag med middagen, efter den ska allt röjas , så vid 2000 är jag så trött att jag oftast ligger å sover när jag nattat Axel.
Så går det runt runt hela tiden.
I går skulle jag motions cykla lite och la ner Felix på golvet framför , han låg där och grejjade med sitt gym , och Pontus var ute å tvättade sin fina bil , efter 35min så kom P in och F börjar på att gnälla lite smått så jag ber P att ta upp honom , då suckar han å säger att han skulle ju kolla sina mail.
Det var första gången jag cyklade å jag hade haft F ändå i 35min å jag hade bara ca 10min kvar.
Men han själv tränar både tennis , squash , styrketräning, och nu ska han börja springa på söndagar.
Och jag har aldrig sagt ett knyst utan bara stöttat honom och sagt att det är viktigt att träna.
Så jag känner mig lite orättvist behandlad just nu.
Ja ja ja ......men jag älskar honom ändå för han är faktisk bäst å han är min min min.
Men ibland så blir jag bara så less på hans lata sida. Tur är att han har så många andra sidor som överväger den lata.




Inga kommentarer: