onsdag 30 maj 2012

Johopp....så var vi där igen.

I går tyckte vi att Felix hade blivit lite bättre då han andades enklare å så. Men så idag så blev han sämre igen hade massa slem som sitter i halsen , å han fick inte upp det, så han hade svårt att äta.
Så jag ringde in igen å frågade vad jag skulle göra å som vanligt vill de att man kommer upp på sjukan.
Å tur var väl det för han syresatte sig bra men han fick andas väldigt för att kunna syresätta sig han hade en andning på 55andetag i min och 40st är normalt, så han fick andas in någon slags ånga ett bra tag som skulle lösa upp slemmet sedan fick man vänta i 15min så började han kräkas och hosta, han fick upp lite slem i kräkset och sedan hostade han å svalde en massa, så han blev mycket bättre på en gång , men han fick inte ner andningen till 40 bara 50 per minut så det var gränsfall att han fick åka hem igen.
Så nu ska jag räkna lite då å då för att se hur mycket han andas dessutom så har han gått ner i vikt så vi får mata honom så ofta vi bara kan. Och ge honom näsdroppar var 6 timme plus koksaltlösning.
Å jag som kände mig så fånig när jag for upp en tredje gång bara för en liten förkylning , men vilken tur att jag gjorde det ändå så han fick hjälp, nästa steg hade varit adrenalin om han inte visat några framsteg.
Dom tyckte att det var bättre att åka upp en gång för mycket än inte alls, för det kan gå så fort med små barn.
Nu jädrar hoppas jag att detta var sista gången han fick åka dit.
Men läkaren sa att det som är positivt är att barn som är sjuka när dom är så här små blir ofta väldigt friska när dom blir äldre. Å det stämmer ju på Axel för det är inte ofta han är sjuk nuförtiden om man jämför med andra barn.

På morsdag fick jag en kamera så nu ska jag bara lära mig lägga in bilderna så ska ni få lite bilder på barnen , det var ju lixom det som var syftet med att börja blogga igen , så Felix får lika mycket bilder och berättelser som Axel har fått de första åren.

Inga kommentarer: