lördag 5 juni 2010

Vilken härlig dag.

Trots regn så har vi haft en riktigt bra dag, efter lunch så tog vi alla en liten lur.
Pontus stack ut å sprang en runda till eftersom han inte tyckte att den första känndes.
Å när han kom hem simmade han å Axel ute i spöregnet (ja jag vet ..jag är helt chockad själv över vad Pontus har blivit aktiv)
Kul att det går framåt i hans träning, själv tyckde jag att det gick väldigt lätt idag med.
Men det beror nog på att jag håller på att prova en ny taktik , jag försöker att springa längre å saktare, förut försökte jag bara att springa fortare å fortare vilket gjorde att jag inte orkade springa någon längre sträcka för jag tog ut det sista varje gång. Plus att min kropp sa ifrån hela tiden.
Så nu hoppas jag på denna nya taktik att min kropp ska palla trycket å även att jag själv ska kunna spring lite längre sträcker.
Nu på kvällen så var vi alla på restaurang , å vi hade det jättemysigt, Axel fick drink före maten å glass efter maten. Kyparen tog med sig Axel ut i köket där han fick välja själv vilken glass han ville ha, han valde bananglass, å när han kom tillbaka så frågade vi vad han valde å då svarade han att han valde banan. Han börjar mer å mer prata engelska nu , å fattar det mesta folk säger eller fråga honom om.
Efter en bra middag där vi kunde sitta i lugn å ro för första gången , å Axel satt med oss å pratade å åt hela tiden, så har vi nu kollat på lite film å ätit godis.
Nu håller Pontus på att söva Axel , sedan ska vi två ha en egen liten fest tänkte vi.
Vi kommer ju aldrig ut på något party eller så, så vi får väl ha ett eget litet istället då.
Det räcker väl med en snaps numera för en helkväll, så det går nog fort.

I morgon vet jag inte vad det blir , vi lär väl löpa å leka , sen får vi se beror på vädret.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: