måndag 7 juni 2010

måndagkväll

I dag jobbade Pontus länge , så han har nyss kommit hem å har nu gått å lagt Axel för natten.
I morgon så tänker Pontus vara hemma på förmiddagen å följa med oss på kyrkis, det ska bli jättekul tycker Axel å jag, sedan ska vi till tandis.

Axel har verkligen förändrats senaste veckorna, i morse så sa jag åt honom att ta av sig nattkläderna för att de var smutsiga, vilket han gjorde å gick i väg med dem. Jag tänkte inte mera på det.
Å nu på eftermiddagen så säger han åt mig att komma för det är klart.....jahopp, vad då klart????
Då går vi in i tvättrummet å så visar han mig vad det är som är klart , då har han tagit ut alla torra kläder ur torktummlaren å lagt i en IKEA påse, och sedan lagt in sina smutsiga kläder i torktummlaren, i morse.
Hahahahaha.....söööötnos han trodde att han hade tvättat dem, å att de var klara nu.
Å humor har han så det står härliga till, han gick även till Pontus i morse å bad honom dra i hans finger, å när Pontus gjorde det så släppte han en prutt.(undra nu vart han har lärt sig det???)
Han pratar även mycket mera engelska nu, så man måste tänka efter hela tiden vad det är han säger, för han blandar hej vilt.
Längtar redan tills i morgon , undra vad han kommer att göra för roliga saker då.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: