torsdag 17 juni 2010

Tårta.















I morse hade Axel brådis må ni tro. Han skulle äntligen få handla sina tårtor som han har gått å sucktat efter i 2år nu, på affären där vi alltid handlar. Å bjuda sina vänner på.
När vi kom till affären så var det raka vägen till tårtavdelningen, å det fanns ganske många tårter att välja mellan, men det blev.
















En med lastbil å grävmaskin på.
















Och en Hitta Nemo tårta.
Han köpte även dricka å sugrör, vilket var viktigt tydligen på kalas.
Stolt gick han ut ur affären med sina tårtor.
Å när vi kom till kyrkis så hjälpte han till med allt bar och öppnade dörrar.

















Yohan min andra lilla prinskorv.

















Connor och Axel gör Ro Ro Ro the boat......

När det var dax att bjuda på tårta , så fixade å donade Axel med allt.
Å jag har nog aldrig sett honom så stolt å glad någon gång.
Alla barnen blev jätteglada om inte annat efter 5min när sockerchocken slagit till i full kraft å alla sprang omkring helt galna.
Axel själv vart helnöjd med dagen å gick sedan å bar på sina bilar hela dagen lång.

Efter kyrkis så blev vi bjuden på lunch hos Fru Fundersam mmmmmmmumscich...

I dag har jag även sprungit, sprang ingenting i förrgår då Anette sa ifrån , å jag lyssnar alltid på henne. Men det gick dessto bättre idag istället då för jag gjorde nytt rekord igen på 5km.
Eller vi säger en halv mil ist. för det låter mycket längre.
EN HALV MIIIIILLL.
Tänk att jag kan springa så långt, å jag kunde ha sprungit längre ändå, för jag hade mycket kvar att ge när jag kom hem.
Det är sååå härligt nu när jag äntligen har fattat hur man ska springa, tack vare våran vän Ronnie.
Så Markus ......... kanske kanske kommer jag att klara av en mil innan sommaren är över.
Men nästa pass ska jag ta en kortare tur , för jag kan ju inte bara öka varje gång.
Men om jag ökar 1 gång i veckan med 500m så hinner jag ju med att springa 1 mil på 10 veckor.
Å då har man ju ett litet mål med.

Fru Walterstad

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket kalas han hade :-)

Och gallande lopningen det later ju som det gar helt och hallet excellent :-) Jatte roligt och jag tycker din plan later helt ratt, for man maste skynda langsamt och aven lagga lite vilo dagar sa att kroppen far chans att aterhamta sig.

Marcus