måndag 14 juni 2010

En hård arbetsdag till ända.

I dag har vi målat sedan halv tio till halv sex i kväll, vi gjorde hela vardagsrummet i en jättefin beigefärg. och i morgon eller på onsdag målar vi listerna å den öppna spisen.
Fru Fundersam blev överlycklig å tyckte att det blev sååååå bra, vilket även jag tyckte.
Det är så otroligt roligt att få hjälpa människor som dom , några som verkligen uppskattar det man gör å är såå tacksam. Men det märks att man legat av sig för jag har redan träningsvärk i hela kroppen efter 8 timmars målande, förut kunde jag ju hålla på hur länge som helst utan att känna av det. Så det är väl bra att få upp musklerna igen innan vi flyttar hem för jag kan tänka mig att det kommer att bli en hel del målande då.
Jag fick lära Fru Fundersam allt idag, å hon lyssnade å gjorde som jag sa hela tiden å även om det tog en vällllldans tid så tycker jag att hon gjorde det bra.
En av sakerna var att lära henne att skruva med en skruvmejsel, vilket inte alls är så lätt när man aldrig har gjort det förr. Hon såg ut som Axel när han skruva å hade svårt att få mejseln att vara kvar på skruven, sedan var det också lite klurigt med åt vilket håll man skulle skruva.
Efter två skruvar gav hon upp.

Målningen gick fort att lära henne å på slutet så fick hon till det ganska bra, men jag tror hon var helt slut när dagen var över å hon somnar nog helt utmattad ikväll.
Axel å Yohan lekte hela dagen utan ett grin eller klagan. Ingen konst att ha två tvååringar när man målar om dom är som dom inte. Men även Axel var helt slut när vi kom hem å slockande som igår i soffan kl 18.

Jag förstår nu att alla sitter å väntar på vad det blev för lunch, jooooo.. det blev nudlar med havets läckerheter i, å våra tallrikar var fyllda till brädden med mat, så jag behövde inte gå hungrig idag heller.

Jag donerade även några gamla gardiner till hennes vardagsrum, å jag hade önskat att ni fick se vad fint det blir hos henne.
Hon är värd allt fint för hon är en så underbar människa, vänligare sinnad människa får man leta efter.
Å roligt hade vi, när jag härmade henne hur jag tycker att Koreanska låter så skrattade hon gott, så gott att även Axel började på härma henne å spela allan å då började Yohan att skratta hej vilt.
Färg hade vi över allt , Axel råkade luta sig emot en vägg så hela hans bakdel vart grå.
Men vad gör väl det en sådan här rolig dag.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: