söndag 27 juni 2010

Söndagkväll.

Idag har vi inte gjort någonting. Har handlat lite mat å tvättat.
Maken ligger med ryggont.
Själv sitter jag å tänker tillbaka på våran första vecka och den var ju superbra.
På en camping så var det så mycket djur över allt. På kvällen var det ett skådespel med alla eldflugor, så otroligt vackert när det är nästan svart ute å det blinkar över allt.
Konstiga flugor det där men det ser ut som ett litet fyrverkeri eller blinkande julbelysning.
På samma ställe så vaknade jag på natten av att det rafsade i tältet, å jag trodde att det var en ekorre, men när jag klev upp för att skrämma bort den så stod jag helt plötsligt öga mot öga mot en raccon med bara innertältet emellan. Det var lite otäckt , så vi blev tvungen att ha alla matvarer i bilen efter det.
En dag när vi kom hem efter att ha varit å badat så hade ekorrarna bitit hål i tältet så det måste lagas.

Axel hade hur kul som helst hela resan, å på kvällarna så tittade vi på film tillsammans innan vi sov. En kväll när Pontus å jag var upptagen med att röja undan efter kvällsfika så gick han omkring å sa mamma , mamma, mamma , mamma, pappa pappa pappa mm mm mm.
Eftersom vi hade fullt upp så frågade inte vi vad det var.
Men efter en lång stund så tittade Pontus å då hade han en stor mygga mitt på näsan....hahahahaha då hade den suttit där ganska länge utan att han hade vågat att ta bort den.
Lillgubban våran.
Potträningen har gått bara bra, men han tycker fortfarande att det är svårt när han ska bajsa, då springer han fram å tillbaka till pottan 298375+1984575304957gånger innan det kommer någonting om det inte kommer i kallingarna , men jag tror att han börjar på att få klämm på det nu. Annars så är han helt torr på nätterna också nu, förutom om han får välling innan han går å lägger sig då kan han ibland vara blöt. Så vi håller på att sluta med det med nu, men det är lite välling kvar så han får väl äta upp den först.

När vi var uppe på berget så var det så vackert att man blev helt hänförd. Jag ville bara sitta kvar där å titta i timmar. Sällan man ser någoting så storslaget, å vad liten man kännde sig.

En annan sak jag tänkte på var att vi i Sverige tycker att vi är så bevakade, men jag säger bara att vi har det toppen om man jämför med US. Där får man nämligen inte bada om det inte är någon badvakt där. Tänk vad härligt vi har det som får bada vart som helst närsom helst i Swe.
I US. kom polisen men gämna mellanrum å gav folk böter när de badade.
Där vi var så fick man bara bada på helgerna, vilket var helt galet när det är över 30grader varmt å alla vill svalka sig, speciellt för alla barn som bara får vara på stranden.
Men vi hade tur för polisen kom bara en gång när vi var där å då hade vi klivit upp redan.
Men vi hade som plan att vara dumma turister som inte visste någonting om dom skulle ta oss.
Å man får inte ha några flytmadrasser eller någonting som man blåser upp i vattnet.
Och när man var som längst ut som man fick vara så gick vattnet till höften.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: