tisdag 15 juni 2010

Superkvinna igår , men idag då????

Allt har ett pris , idag slickar jag såren efter gårdagens målande. Men det var det värt, helt klart.
Dessutom så har jag ont i halsen idag så det kan vara en förkylning i kroppen.
Annars så har vi varit på kyrkis idag å nu sover Axel middag en stund så då tänkte jag ta å vila mig lite, för jag vill ju vara frisk å kry till helgen då vi sticker iväg.

Fru Fundersam skulle försöka att måla listerna själv idag , men ville att jag skulle komma in å titta senare hur det blev, kul kul.
I dag efter kyrkis så var hon sååå söööt, när vi kom ut ur kyrkan, å jag var på väg att sätta in Axel i bilen kommer hon springande och ville att jag skulle följa med. Lite panikartat.
Då hade hon fått syn på ett par lampor i bilen, batterilampan å oljelampan. (vilket alltid lyser när man bara har tändningen igång.)
Som hon inte visste vad de betydde,och hon trodde att bilen var trasig, så jag förklarade det för henne att det var batterilampan å oljelampan och att de ska lysa om det är slut på något av dem.
- Men min man tankade ju nyss, säger hon då. Hahahah...hon trodde att det var olja man tankade i bilen , men jag sa att så var inte fallet och att de skulle slockna när hon startade bilen.
Då blev hon glad igen.
Får nog ta en tur med henne till macken någon dag å visa hur man tankar.
Men jag tycker att det är så kul när hon lär sig saker , så hon blir en självständig kvinna.
Snacka om kulturchock, för oss båda, hon är uppvuxen i ett land där mannen bestämmer allt och hon sköter mat å hushållsarbetet. För henne betyder detta så mycket, mer än vi kan förstå.


Fru Walterstad

Inga kommentarer: