tisdag 29 september 2009

Tisdagstråk.....

I dag har jag inte gjort mycket , försökte att gå till lekparken med Axel , men efter jag hade fått vända tre gånger för att gå på toaletten så orkade jag inte mera. Så stackars Axel har fått vara inne.

Men jag kom iaf å tänka på ett par kurser som min mamma anmälde mig till när jag var liten.
Ni vet på 80talet när det var helt inne å rätt med Breake dance , så jag bad väl min snälla mamma om att få gå på en sådan kurs , för nästan alla gick ju i en sådan kurs.
Så min mamma fixade det sur´ru japp. Fick en plats på Stig Bergströms dans skola.
Första gången fick vi bara öva lite dans steg , men jag kännde igen dem redan och kunde dem.
Men det känndes inte riktigt rätt, kändes liksom inte som Break. Andra gången jag var där så skulle vi dansa foxtrott, vilket inte direkt var vad jag hade i tanke med kursen.
Vilket jag sa lite blygsamt till min mamma, men då sa hon bara att - Det kommer säkert nästa gång ska du se. Men när nästan alla danstimmar var klar så hade vi fortfarande inte dansat någon Break. Tänk vilken besvikelse för mig när jag innser att det kommer inte att bli någon break dance för min del utan foxtrott med töntfaktor 10 av 10. Mamma tyckte säkert att dans som dans. Men det var bland det mest pinsamma jag har varit med om , och höjden av pinsamhet var när vi på stadshuset skulle ha avslutningsuppvisning, oj oj oj oj .......
Men jag ville ju inte göra min mamma ledsen så jag tvingade mig själv att göra det.

Nästa kurs hon ska anmäla mig till är när jag vill gå en teater kurs, japp samma visa igen.
Då sitter jag också å väntar en hel kurs på någonting helt annat.
Det hon hade anmält mig till var en operett o musikalkurs. Å hon tänkte väl då att det var en bra kurs för mig dessutom kännde hon ju han som höll i kursen.
Men kursen visade sig vara en kurs som man fick sitta å lyssna på olika stycken ur oprer å musikalen å sedan pratade man om dem, vilken som sjöng å så .........
Å det var ju annorlunda upplevelse för en tonåring....hrmf.......lite djupt kanske.....
Sedan kommer jag inte på någon fler kurs jag ville gå på. Mamma hade ju liksom täckt alla områden med sina.

-Men dränk mig med din kärlek mamma.


Fru Walterstad

Det gjorde ingenting mamma, för jag tror ändå inte att jag hade blivit någon lysande dansare eller teateraktris.

2 kommentarer:

nyfiken sa...

foljer din blogg,vi undrar;vem ar wilhelm i montreal?

Emma sa...

Hur är det i sjukstugan? Ikväll (ons) är det vernisage på lilla galleriet där jag jobbar. Graffiti möter ecodesign, 17-21. Vet inte om du får lämna huset men jag ville bjuda er ändå. Tjing!