tisdag 22 september 2009

Har jag tvångstankar?????







Varför börjar jag alltid att nynna samma låt varje gång jag duschar? Har nu gjort det i många , många år, den lixom bara ploppar upp i mitt huvud när jag står där å låter vattnet rinna över mig.
Dessutom är det ju en ganska konstig låt, inte direkt det låtval man kan tänka sig komma naturligt. Så som : Till Havs , eller Var är tvålen broder mm mm.
Dessutom kan jag ju inte ens hela texten till denna låt utan bara en å annan rad som jag sjunger om å om igen. Å det är inte direkt någon låt man kan trolla med i akustiken heller.
Jag vet ju inte ens vart jag har lärt mig den , så så gammal är den.
Men det är iaf.

-Det var en flicka hon var en snärta , hon hade klingande namnet Märta.
Sedan är det tomt ett tag på texten så då får jag lala la la.....
-En dag sa Märta ska vi spatsera dit ut i parken å resonera.
Sedan är det blankt igen, men jag vet att hon hade ett träben.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: