lördag 26 september 2009

Cuba....js....

Efter att ha legat på akuten här i Kanada i tre dagar , såååå tjatade jag till mig att få åka hem.
Å jag säger bara det Svenska sjukan är rena lyxhotellet motför här. Här är allt slitet å nött, trånga utrymmen , mycket personal ,men ändå känns det som ingenting händer, alla bara springer omkring. Folk ligger över allt och det är prylar överallt. Som tur var så fick jag ett eget rum första natten på 2 gånger tre meter (som ett näshål) Där dom rullade in en toalett tilll mig som dom fick tömma efter varje gång jag hade bajjat, vilket blev en väldans massa gånger då jag gjorde det över 50gånger den dagen. Och eftersom jag ligger i isolering så måste alla som kom in ha rock och gummihandskar. Så i går natt så blev jag förflyttad ut till alla andra i korridorer skrymslen å hörn.
Fortfarande i isolering , så jag fick ligga där i en korridor med ett draperi runt min säng och min fina lilla toa, så där fick jag sitta å bajsa medans alla sprang runt omkring mig JÄTTE MYSIGT!!!!
speciellt när man har diarre också och behöver sitta hela tiden, men det gick väl ganska bra när man väl hade släppt på alla hämningar. Fast det jag tyckte var jobbigt var att inte ha något vatten att tvätta mig med, men jag fick iaf en flaska gele mot bakterier.Men en sak som jag tycker är konstigt här är att alla får ta emot besök hela dagen lång fram till 2100 inne på akuten
där folk ligger å skriker , blöder mm mm...
Nej jag ville bara hem, för inte kunde man sova heller i denna ruch och oljud.

Så nu efter 10påsar västska en massa påsar antibiotika så har jag fått komma hem men bara på nåder då jag inte är helt bra. Jag får inte heller lämna huset före torsdag då jag ska in igen till sjukan och förhoppningsvis så får jag då reda på vad det är jag har fått. Så nu håller jag tummarna på att detta ska gå över så fort som möjligt.




Fru Walterstad

6 kommentarer:

Anette sa...

Krya på dig gumman...Usch va du får stå ut med...:( STOR KRAM

anna sa...

stackars dig mamma ! lavva

majsen sa...

krya pa dig :-)

Viktoria sa...

Tack så mycket .

Emma sa...

Uscha! Tänker på dig!

Pernilla sa...

Men fy va dy få va med om elände då! Se nu till å krya på dig!
Håller tummarna!

Å vi som gnäller på svensk sjukvård?! Tur man får lite inside info om det kanske är rätt bra här hemma trots allt...

Kram Pernilla