tisdag 22 september 2009

Ostiopat.

I går var jag till en Ostiopat, vilket var välldans lärorikt. Min läkare skrev ut ett recept på det så då var det ju bara att prova då det är gratis då.
Jag måste säga att det var en annorlunda upplevelse, då det går ut på att han klämmer å trycker lite här å var. Men iaf så gjorde han först lite tester på mig å då visar det sig att jag är svagare i hela höger sida och nästan inte har någon kännsel där, vilket jag inte hade en aning om.
Men jag reagerade inte alls där på någonting. Och på vänster sida var jag normal.
Sedan kännde han igenom min mage å alla innälver, och frågade om jag ofta hade problem med magen. Vilket alla vet som läser min blogg att jag har, då jag endast går på toa 1-2 gånger i veckan.
Förutom nu då när jag å Axel fortfarande inte är ok i magen efter Kuba resan. Å jag kan lova att efter han dragit ut mina tarmar mm mm. så har jag aldrig velat fisa så mycket som då.
Och så visade han mig hur jag ska massera bort all vävnad på mitt kejsarsnitts ärr. Och tyckte att det var konstigt att ingen hade visat mig det förr.
Jag andades även helt fel då jag andades med bröstet och inte med magen, och han visade mig hur jag skulle andas med magen och hur jag då skulls bli bättre i magen när den fick röra lite på sig och få mera genomströmning av syre. (Men å andra sidan kan ju det ha å göra med att jag fick blåhålla mig för att inte fjärta.)
Och han sa att om jag fixade till dessa tre saker så skulle svanskota bli mycket bättre och jag skulle må mycket bättre.
Ååååå... jag tror faktiskt på honom . för jag kännde själv när han höll upp mitt ärr att det släppte i svansen. Annars så sa han att jag hade en väldigt god grundfysik , vilket var kul att höra.
Tänk om det är så enkelt ....... vad underbart det skulle vara.
Men skrämmande på ett annat vis , då läkarna vill ge mig kortisonsprutor i ruggslutet.
Som dessutom bara hjälper i några månader. Tänk om jag hade gjort det........hm....
Ja ja vi får se hur det går , men jag hoppas verkligen att detta ska funka.
Jag tycker att alla borde gå till en Osteopat, för det är skit kul att få höra allt om sin egen kropp.

Igår såg vi en stoooor skunk också.
Idag har det varit kyrkis och nu ska jag på bio.
Och Josefine fyller 23år idag, Grattis!!!!!

Fru Walterstad

1 kommentar:

Jossan sa...

Tackar!
Nu är livet över, så här gammal trodde jag aldrig att jag skulle bli =P