måndag 17 mars 2014

Morfin

Gallstenen gör ont som fan och jag blir tvungen att åka till doktorn.
Doktorn säger att det börjar bli dax för mig att ta ställning till operation nu innan det går till en nivå värre och jag får en inflammation.
Sedan får jag välja mellan spruta och en dunder medicin. Jag tar medicinen eftersom jag tänker att den kan bli bra till natten om det blir allt för jävligt Då närmsta sjukhus ligger ca 1timme bort.
Dom säger att jag måste vänta tills jag kommer hem med att ta medicinen då den är narkotika klassad. Japp tänker jag det är okej.
Kommer hem å läser på innehållsförteckningen å ser du att den innehåller kemiskt morfin , vilket jag vet att jag inte tål och även talade om för sköterskan som frågade mig alla frågor och han noterade det tom.
Så nu blir jag tveksam och vill verkligen veta om det är okej. Ringer 1177 dom kan inte ta ställning till detta och kopplar mig till medicin som säger att det är morfin i men att inte dom heller kan ta ställning och kan inte hjälpa mig.
Efter åter några samtal hit å dit så får jag tag på Doktorn som skrev ut medicinen till mig.
Hon frågar vilken symtom jag får av morfinet och jag berättar att jag blir som förlamad och inte kan styra över min andning.
Då helt plötsligt ber hon om ursäkt och säger att den medicin får jag på inga villkor ta.
Puh.... vilken jävla tur att jag kollade , tänk om jag tagit den i natt som planerat , alla ligger och sover å jag kan inte röra mig, inte förmedla mig och värst av allt inte styra min andning själv.
Så nu är jag på ruta 1 igen å har ingen smärtlindring.
Då kanske ni tänker att det bara är att bita ihop, men jag kan tala om för er som inte har haft gallstensanfall , att det är värre än att föda barn. Kramperna påminner visserligen om värkarbetet men gör mycket ondare. I vissa skeden tror man att man ska döööööö.
Så nu ska jag ta min andra medicin och be till gudarna att det värsta är över och att det är lugnt till i morgon kl 08 då öppnar VC igen.


Inga kommentarer: