lördag 28 juli 2012

Viggo = Kämpe

I dag var vi på namn ceremoni för Viggo, det var någonting speciellt vill jag lova , Viggo var ju som ni vet illa ute för några veckor sedan men har som genom ett mirakel blivit helt bra , å man är så tacksam å lycklig över att få vara med dem denna dag. Dagen blev perfekt å inte ett öga var torrt innan det var klart. Anna å Helen började med att sjung det gåtfulla folket , å redan där började det att rinna i ögat. Erik pratade lite om namnet och Pernilla läste en jättefin dikt. Sedan var det dax igen för en jättefin låt som systrarna Sjöholm sjung , men tyvärr så blev jag så tagen att jag inte kunde förmå mig att ta upp kameran. Men här är texten iaf.

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag

Vad vore jag
Utan dina andetag


 Efter vart det kak å tårtbuffé, å gissa om det var mumsich.
 Näääää....jag kan bara säga att det blev en dag som jag sent kommer att glömma. En helt perfekt dag.

När vi åkte hem överraskade min make mig igen med att åka på Plantagen å handla de sista plantorna till häcken vid vägen plus tre st humle som vi ska ha till pergolan. Dessutom lovade han mig att vi skulle plantera dem i morgon, ska bli sååå kul att få häcken klar och förhoppningsvis så tar de sig riktigt ordentligt nästa sommar.

Tyvärr så blev det ingen Bure ikväll då regnet öser ner , men vad gör väl det en sådan här dag......inte ett jävla skit faktiskt för vi är så glada ändå.

Inga kommentarer: