tisdag 20 juli 2010

Tisdag.

Här sker det inte mycket just nu, har börjat på att packa lite å rensa ut saker som ska slängas och saker som vi ska försöka att sälja på garagesalen.
I dag var vi iväg till vattenlekparken i ett par timmar.
Och jag fick verkligen stoppa mig själv ifrån att gå å riva en pojke i stycken där.
Det var lejoninnan som kom fram i mig.
Pojken talade om för alla barnen där att Axel inte var riktigt klok å att han var såååå jobbig å dum.
Visserligen kan jag hålla med om att han såg lite konstig ut när han sprang å hämtade vatten i sin mugg å hällde över sig.
Men ingen säger så om mina barn, konsigt hur man blir när det gäller ens barn.
I mitt huvud så fantiserade jag vad jag ville säga till pojken å vad jag ville göra med honom.
Men som tur var så kom det en annan pojke som tillhörde samma gäng, å ifrågasatte dumpojken, å sa att han inte tyckte så å var vänlig emot Axel.
Och det var nog dumpojkens räddning ifrån mig.
Axel själv fattade ingenting å lekte å skrattade som vanligt hela tiden.

Fru Argbiggan.

Inga kommentarer: