måndag 5 juli 2010

Ännu en dag i värmen.

Puh......
I dag har vi varit inne nästan hela dagen, förutom när vi har badat å plockat hallon hos Fru Fundersam. För värmen är bara för mycket just nu.
Jag förstår nu varför alla vill jobba i Juli. Det är ju för att det inte går att vara ute.
I kväll kommer fam Jonsson hit på middag. Det ska bli kul å så får jag ju fråga ut Ronnie om lite nya tips för mitt löpande.
Tycker att det går så bra , men idag var det tungt värre så jag sprang bara 3km idag.
Måste köpa en sport BH då jag får så ont i mina bröst när jag springer längre sträcker.
Men jag vet inte hur det blir de närmasta veckorna om det ska vara så här varmt.
Det ska bli över 40grader med luftfuktigheten, å det är i skuggan. Men man får väl springa på natten då det bara är runt 20-25grader.
Jag längtar verkligen hem till Sverige nu ,å sommaren där, för då verkligen njuter man när det blir varmt och tar tillvara på var enda solstråle.
Här blir man bara trött å svettig så fort man går ut.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: