måndag 14 december 2009

Musikaliska Axel...

Axel har nyss hållit en 30min lång blockflöjts konsert, å han är helt fantastisk.
När han kommer upp i de höga tonerna vilket han gör väldigt bra å högt, så är det som de kommer en rysning från svanken och upp till toppen av huvudet.
Ett tag så spelade han så fantastiskt bra att jag nästan inte orkade höra mera och ville lämna rummet.
Och vilka stycken oj oj oj....... tydligen så hade han skrivit dem själv. Och i den moderna stilen.
Han vandrade ifrån låga till höga toner med ingenting emellan , vilket är enormt svårt att få till.
Har aldrig hört någonting liknade, så han är helt unik å nytänkade i sin musik.
De riktigt tårades i ögonen , när musiken skar igenom huvudet.
Och efter 30min när det var slut så kännde jag mig helt yr av beundran.
Efter detta konststycke så är han nu helt slut, och ligger ner på soffan sen stund för att ta igen sig.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: