onsdag 9 december 2009

Är jag äcklig????

I dag berättade Mayali att det var en kvinna på kyrkis som störde sig på att jag torkar av Axels näsa med händerna. Ops.....
Jag tänker inte ens på det, men om det rinner lite ur hans näsa så om jag inte har något papper så använder jag baksidan på handen å torkar med. Naturligtvis om det är mycket snor eller gubbar måste jag ju ha ett papper men om det bara är lite vatten så använder jag händerna.
Och hon tyckte att det var ohygieniskt av mig att göra så.
Men visst är det så att när man är van att göra på ett visst sätt så tänker man inte på det.
Själv bryr jag mig inte. Men nu måste jag verkligen börja på att göra det, för man vill ju inte att folk ska tycka man är äcklig.

Fru Walterstad

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Sjukstugemorsan skriver ;) Ska tänka på dina erfarenheter om det fortsätter på detta sätt för skrutten!

Äcklig el bara "mamma" ?!
Svårt, förstår andra & förstår dig såklart - som mor. Men om du tvättar handsingarna efter du 'pysslat om' din skrutt såå :) Du får väl säga det lite snyggt oxo ;)

Take Care!

Faster Sara sa...

I flunsa och kräksjuketider kanske det inte är nån hit, men antar att du tvättar händerna efteråt :)