fredag 19 juli 2013

Vill inte att det ska blåsa

I dag kommer Axel å Leo å säger till mig att det låter ifrån det stooooora trädet i hörnet av vår tomt. Jag går dit å lyssnar å då hör jag också att det låter som om något djur är inne i trädet å knackar. Först tänker jag att det kan vara fåglar men dom brukar ju pipa å väsnas en massa men då ser jag att trädet har en stor spricka i sig ända ner till backen å det som låter i trädet är ju själva trädet som håller på att spricka. Så nu får inte barnen vara i närheten av trädet och vi har meddelat grannarna att dom inte får vara på sin gräsmatta. Och i morgon kommer Peter G hit å tittar på det för att se om han kan ta ner det. Men herre jisses vilken tur att killarna kom å sa till. När det blåser blir sprickan flera cm. Det är ganska läskigt med tanke på att det är nog minst 20m högt.

Sedan har vi  beställt en lastbil full med matjord till början av nästa vecka så vi kan göra i ordning alla gräsmattor.

Ikväll är Pontus ute med Petter mm och Axel är på kalas hos Leonard , vill att han kommer hem nu för han har vart med honom nu i tre dagar både dag å natt.
I morgon ska Axel till mormorfar då dom ringde å frågade om han ville komma dit å leka med Wille som dom är barnis åt då både Peter å Miriam är borta. Tänk vad härligt det är när alla barn är välkommen, till och med ex:ets barn å alla är vänner och trivs tillsammans. Så är jag uppvuxen och min mamma med och jag hoppas att mina barn får ärva det också. För man blir så mycket rikare som människa när man har ett öppet sinne. Där allas barn är vårt gemensamma ansvar. Där man hjälps åt och inte bara tänker på sitt eget.
Pontus ska ut med jobbet i morgon och sticker redan kl 15 för att åka med Medvind. Själv ska jag bjuda Tanja på middag å myskväll. Vet bara inte vad jag ska bjuda på .....

Inga kommentarer: