fredag 19 juli 2013

mitt lilla smultron.

i
Att Felix har varit suuupertidig med allt vet ni ju , men i går så gjorde han någonting som iaf jag tycker är väldigt tidigt.  Han sa tötti å jag trodde han menade att han ville ha nappen. Men det ville han inte , utan han fortsatte att säga tötti å jag fortsatte leta tutten. Men så tillslut så tar han fram en pekbok å bläddar fram en bild på en mugg sedan tar han min hand å lägger den på bilden å säger tötti. Då frågar jag honom om han är törstig å då nickar han å vi går å dricker vatten.
Har aldrig varit med om att så små barn (15mån) kan tänka i så många steg fram och som ofta inte ger sig förrän man förstår vad han vill. Att komma ihåg att det finns en mugg i en bok , ta fram just den boken, bläddra till rätt sida, å ta min hand till muggen på bilden säga tötti. 
Att han äter med kniv å gaffel och kan använda dem som man ska. Att han hjälper till hemma med det mesta vi gör. Han är en fena med Ipaden och telefoner. Började gå vid 8mån och rör sig helt obehindrat  numera  och är duktig på bollsporter. Dessutom har han börjat tala om när vi ska byta blöja numera också, då pekar han på blöjan och lägger sig framför oss precis som vi gör när vi ska byta på honom. Man kan be honom om tjänster då han förstår det mesta redan. Ja listan skulle bli mycket längre om jag skrev allt han gör varje dag som förvånar mig å Pontus. Ett tag kände jag att det här kan inte vara bra , men Pontus lugnade mig i dag å sa att han tagit reda på att det inte är någon fara att dom är så här tidiga.

Inga kommentarer: