måndag 1 juli 2013

Min vän Anette.

I dag var det meningen att jag skulle överraska min vän Anette som fyllt 50år. Men tyvärr så är livet inte alltid som man vill även om det är livets gång så kan man ju önska sig att det skulle vara annorlunda. Sjukdomar är aldrig kul speciellt om det är livshotande. Cancer är jävulens påfund. Hatar verkligen canser. Men vi får ta firandet en annan gång då Anette kan slappna av och slippa oroa sig hela tiden för sina nära å kära.
Så idag blir det en fixar dag här hemma istället inför vårt altanhäng och gatufesten.
I går när jag vaknade så kom Axel in till mig , full av liv å berättade vad han och morfar hade gjort. Dom hade nämligen haft en heldag tillsammans å myst , där både hamburgare och leksaksaffär var inräknat. Han visade sina legogubbar å lekte hela morgonen med dem, innan jag sa att han måste vara ute i det fina vädret.
Vi var även å fixade lite sand till Felix igår då han är helt galen i att gräva å köra bilar i sanden, han kan sitta hur länge som helst.
Sedan har ju Axel simskolan i dagarna tre nu.

Inga kommentarer: