lördag 19 januari 2013

skynda fynda.

I dag har vi fyndat må ni tro, men först var vi på Knaust på frulle, jättemysigt vi kom dit när det var mörkt ute å gick hem när det blivit ljust. Men vi tyckte inte att det var så bra som det brukar vara så jag klagade å visade dem varför jag inte var nöjd. Å tydligen var det bra tyckte dom för som tack fick jag 200kr på Bichops å så höll dom med mig om att det inte var så bra. Så det blev en väldans billig lyxfrulle för oss.
Sedan for vi med Axel till Alex , Axel ska sova där inatt, ska bli spännande då Axel aldrig (förutom hos släkten) har sovit över hon en kompis.
Å när vi ändå var ute å åkte for vi på Fyndlagret å där fyndade jag stooort , 23st delar i min service Gustaf. Först skulle dom ha 750kr men jag prutade ner det till 500kr dvs vad en tallrik skulle kosta i affären. Nu blev det ca 20kr tallriken. Så nu tänker vi ha det till vardags porslin , lyyyyxigt värre.
Dessutom så hittade jag 12st glas som jag har letat å då kostade dom bara 5kr / st istället för 50kr/st som på affären.
Å dagen är ju inte slut än , för ikväll ska vi ut med Lasslo och Petter, på middag. Jag tänkte hålla mig hemma ikväll men Pontus övertalade mig å hänka så nu ska Felix å jag med, men bara på middag sedan går vi hem igen.

Inga kommentarer: