tisdag 1 januari 2013

julpynt.

I dag tänkte jag att vi skulle hjälpas åt å städa ut julen , innan jag börjar jobba igen så det var gjort , men jag blev nedröstad , då Pontus tycker att det är så mysigt att han vill ha kvar det så länge som möjligt och Axel tycker att julgranen är den finaste han sett så han vill ha kvar den. Så så blev det med det. Får väl vara kvar då till 20:de knut.
Så nu blir det en slappar dag istället, Rasmus och Ossian ska komma hit å ev, fam. Sjöholm. Så det lär väl bli fullt upp ändå.
En annan rolig sak jag har att se fram emot är ju travgalan , pappa är ju nominerad i år igen , men jag tror ju knappast att han vinner två år irad men kul är det ju att han är med igen.
Jag å min fina vän Bertil Ytterbom ska gå tillsammans , åååå det ska bli sååå kul då jag allt för sällan är tillsammans med honom numera.
Jag känner när jag är där uppe i Östanskär att jag längtar tillbaka dit, man får lixom frid i själen där.
Bertil har ju en lite speciell plats i mitt hjärta , men det finns ändå ingen som är som min pappa för han är bäst , å jag älskar honom så mycket å är så tacksam för allt han lärt mig.
Min pappa har lärt mig alla värderingar om rätt å fel, och solidaritet. Han är ödmjuk, snäll å hjälpsam , finns där när det behövs å förväntar sig aldrig någonting i gengäld. Han har ett stort hjärta å dömer ingen oavsett färg , ras eller bakgrund.
Jag säger som Axel brukar säga.
- Jag älskar dig pappa tills det blir stjärnstop.

Inga kommentarer: