fredag 7 december 2012

Jul

I dag har vi skottat , eller vi å vi .....Pontus har skottat å det tog nästan två timmar med snöslungan.
Sedan har vi varit å handlat julgran, å lite småprylar på Ikea, å som vanligt vill Axel alltid äta på IKEA, då han älskar köttbullar , stripps och brunsåsen där. I dag sa han - mamma du måste bara smaka såsen.
Tyvärr så kom vi en timme tidigt för julbordet annars så hade det varit trevligt då det nästan inte var några alls där på restaurangen å maten såg smarrig ut.
Nu har Pontus åkt på julbord med Farside på Vindhem, jag hade också velat äta julbord där , i fjol åt vi julbordet där å det var sååååå... jävla gott , stans bästa om jag får bestämma.
Men jag tror inte han kommer att vara borta så sent ikväll för han längtade hem till oss redan innan han åkte iväg.
Annars så hade han jättebra igår med god mat å kul sällskap , dessutom så mötte han upp Jonas R mm innan han kom hem.
I morgon vet jag inte vad det blir, kanske tar vi in granen för dom sa att det var perfekt att ta in den nu när det är så varmt ute och att den håller bättre då. Men själv vill jag inte ha in den riktigt än. Men å andra sidan så är nästa vecka helt fullproppad med saker , att det kan ju bli svårt att hinna med då. Å jag vill ha in den innan jag ska ha 40års middag med familjen.

Inga kommentarer: